10 december, 2014

Snö!

Påhl hade ringt mig imorse från jobbet för att berätta att de snöade massor i Borås. (Själv jobbade han i ösregn). Själv vaknade jag inte förens klockan 10, ojdå. Kände mig dock piggare och riktigt taggad, men de gick över innan jag fick på mig kläderna. Att vara gravid är INTE kul, de satans illamåendet och spyorna blir verkligen inte bättre. 

Släppte ut en överlycklig Pepper som måste trott att han kommit till himlen. Han vägrade komma in så jag fick gå och hämta honom.

Ize är en sort för sig, som vissa av er kanske vet. Han studsade runt och försökte inte nudda snön(?). Snabbt sprang han upp på trappan och ville in. Tur att jag var ute med honom och såg att han inte gjort några behov alls. Var bara kalla ner honom igen, då skyndade han sig att kissa och smita upp på trappan igen. De fick väl duga, för den älskade skithunden. 

Så var de Rebuz tur, jag råkade visst fortfarande vara gravid och försökte lyfta honom 3 gånger, men de slutade aldrig bra. Tur min snälla pappa kom till undsättning och tog ut en mycket galen Rebuz. Fina överslagshandlingar i form av att kasta sig ner och äta massa snö. Vet inte hur många gånger pappa höll på att trilla tackvare Rebuz. 


Är de något speciellt ni vill att jag skall skriva om? Blir mest om Rebuz, men ni kanske vill att jag skall skriva om de andra hundarna med? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar