23 december, 2014

Alla tar saker olika

När Arkilez (min förra greyhound) fick tas bort var Rebuz 3 veckor. Alltså hade jag 5 veckor med bara Pepper innan jag hämtade mitt älskade piraya. De var redan bestämt att jag skulle ha en hund ur den kullen. Hade det inte varit bestämt hade jag nog inte skaffat en ny hund över huvudtaget, de hade lixom inte blivit att jag kunde efter sorgen. Jag är alltså inte ute efter att byta ut hunden som lämnat mig utan jag har behövt något annat att tänka på. Ett sätt att hantera sorgen. 

Jag har även denna gång haft tur. Angelica visste om en hund som skulle bli perfekt till mig. Eftersom jag är gravid känner jag att en valp inte är aktuell. Först hitta en vettig kull och sedan få en individ som inte kommer hinna bli så gammal när barnet kommer känns bara dumt. Men i alla fall, nu sitter jag här i soffan med en belgisk import på 7månader som jag har på prov i 2veckor. En väldigt enkel hund som är så gott som orörd. Jag vill ha en hund att lägga grunder på själv så de känns jättebra. 


Tänker kalla honom Zento. :) 

2 kommentarer:

  1. Vilken underbar malle! En dag blir det en sån för mig också. Lycka till med honom :)

    SvaraRadera
  2. Fin hund!! Vad är det för ras? Podenco eller Pharaohund?
    //AK

    SvaraRadera