15 januari, 2015

Zentos träning

Fick önskemål om att jag skulle skriva om Zentos träning. 

Zento och jag tränar egentligen inget speciellt, vi håller mest på att lära känna varandra. De vi verkligen fokuserar på är att han skall bry sig mest om mig. De är han som skall söka min uppmärksamhet och inte tvärtom. Duktig är han även om vissa grejer är svårt, godis är de absolut svåraste! 

Inkallningen jobbar vi med på, han sticker inte men ibland stannar han upp för att tex äta snö. De har blivit mycket bättre så jag skall väl vara väldigt nöjd. 

Sitt kunde han när han kom. 

Ligg lägger jag en del tid på nu. Han har haft lite svårt med tekniken, men ju mer han går upp i vikt och muskler så har de blivit så mycket bättre.

Stadga har vi med börjat med lite på med omvändlockelse. Vill inte träna för mycket då jag känner att han har så lätt för stadgan. Dumt om han blir en sådan som har svårt att röra sig för han är så inne i stadgatänket. 

Ingångar har vi kört 4 pass med. Fick äta upp klossträningen då hunden bokstavligttalat höll på att slå ihjälsig. Han har ju verkligen ingen koll på sin kropp. Visar in honom och får lägga på klossen senare när han fått styrsel på kroppen. 



Idag fick jag även något nytt att träna på, lätt att glömma att han är från Belgien där de har helt annat träningstänk. Nu skall han tränas med föremål mot kroppen och byggas sakta i kampen med belastning. Förstår verkligen varför hunden blev låg vid borstning nu. Lilla stackarn. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar