21 augusti, 2015

Nu vet jag varken ut eller in


Min fina älskade Ize mår inte bra utan har krampat i ryggen/ena bakbenet under några veckor. Det spelar ingenroll om han är i vila eller rör sig som vanligt. Han är ju ingen aktivhund men är en fin sällskapshund på promenaderna och hemma. 

Han har stått på flera olika smärtlindringsprepparat men magen rasar total på alla och märker ingen skillnad på smärtan. 

De två senaste dagarna har han gått till sovrummet ensam och lagt sig. Det oroar mig eftersom han är så extremt sällskapssjuk annars och håller till i vardagsrummet tills läggdags. 

Nu ikväll fick han kramp i andra bakbenet. 


Jag är uppriktigt livrädd, över vad dem kan hitta för fel. Än har inget hittats som kan förklara vad som är fel. Det är 2 veckor kvar tills vi skall åka till Slöinge på större utredning. 

Ize är nu 2,5år, precis som mina älskade Arkilez och Rebuz var när de fick vandra vidare. Jag kan väl omöjligt ha en tredje hund på raken som inte får fylla 3år? 

Håll tummarna för att något enkelt fel hittas så Ize blir bra! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar