03 februari, 2015

Ize fick sig en avhyvling

Hela natten för min del var helt katastrof, så ont i fogarna för att jag gått så mycket dagen innan. Att jag aldrig lär mig av misstagen.. 

Bestämde därför att de fick bli en vilodag för min del. Men Ozzy skulle ju rastas så jag övertalade min kära far att vi kunde åka och titta till greyhoundpark. Ozzy plockade vi upp på vägen då de inte är en så stor omväg att köra för att hämta honom. 

Kastade leksaker och godis, sedan släppte jag ut alla fyra galningarna ihop. Ize fick direkt ett hjärnsläpp eller liknande och Zento råkade ut för "behandlingen" Rebuz råkade ut för om jag inte sa till Ize. Dvs Ize hängde sig i nackskinnet och sprang glatt med jämte.. 
Zento uppskattade de inte (vilket jag förstår). Ize blev något chokad över att någon sa till HONOM?! Rebuz lät ju alltid Ize göra som han ville, på gott och ont (mest ont). Ize skaffade alltså på sig ett blåmärke och blev av med lite päls. Han lyckades även skrapa upp lite av hasen, bara ett skrapsår. Greyhounds tål ju verkligen ingenting, bara tunnpäls och tunnhud. 

Var väldigt glad över att min far var med så han kunde hjälpa till att gå ner hundarna efter de sprungit och busat i snön. Dessutom var de skönt att han körde, då slapp jag ta min bil vars koppling är trög. 

Sötaste Zento som var nöjd hemma efter att sprungit på stora ytor. Nu börjar man se att han börjar bredda sig i kroppen, spännande vad han landar på i vikt. Någon dag efter han blivit 8månader så vägde han 27,5kg. Han är ändå väldigt omogen i kroppen för sin ålder, så jag tror han kommer hamna på runt 34kg i alla fall. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar